سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحلیل اتمی

چهارشنبه 86 فروردین 1

با سلام خدمت همه دوستان عزیز .

هم اینک که سلطه گران و استعمارگران ، تمام نیروهای خود را بسیج کرده اند تا در مقابل پیروزی اتمی ما قد علم کنند بر آن شدیم تا مطلبی را در رابطه با جنگ جدید برایتان ارسال کنیم .

لذا  مطلب دوست عزیزمان بنام (( غلامرضا کاظمیان پور )) که در روزنامه کیهان به تاریخ ذیل به چاپ رسیده با کسب اجازه از ایشان در این ستون قرار می دهم .

چهارشنبه 14 دی 1384- 3 ذی الحجه 1426- 4 ژانویه 2006- سال شصت و چهارم-شماره 18423

 از«زمستان اتمی» تا«زمستان خبری»

معروف است که درصورت وقوع جنگ اتمی و استفاده فراگیر از بمب ها و موشک های اتمی، میلیون ها تن گردو غبار و ذرات معلق در آسمان، پرده ای به ضخامت چندین کیلومتر بخش های وسیعی از کره زمین را فراخواهد گرفت. این پرده ضخیم با پایداری بلندمدت خود مانع از تابش نور و گرما و دیگر تشعشعات مفید وضروری خورشید به زمین خواهد شد و درپی آن سرما و تاریکی همه جا را فراخواهد گرفت. این پدیده که از آن به عنوان «زمستان اتمی» یاد می شود، حیات جانداران روی زمین را تهدید می کند و مانع از رشد گیاهان و ادامه حیات سایر جانداران می شود که هریک به نوعی نیازمند به نور و گرمای خورشید هستند. پیامدهای زیانبار و خسارات فراوان زمستان اتمی اگر از
آسیب ها و تلفات جنگ اتمی بیشتر نباشد از آن کمتر نخواهد بود.

¤ ¤ ¤



وضعیتی که به زمستان اتمی تعبیر شده است هم اینک با شرایطی کم و بیش مشابه در جهان ارتباطات و به ویژه «ارتباطات رسانه ای» شکل گرفته است. صاحبان زر و زور با ایجاد امپراتوری های وسیع چند رسانه ای و تلاش مداوم برای بسط و توسعه سیطره خبری و تبلیغاتی بر جهان و استفاده هدفمند از دروغ، جنجال، هیاهو و تبلیغات یک جانبه و ایجاد ابر سیاهی از دورویی و تزویر و تشویش و نیرنگ مانع از تابش نور حقیقت و راستی ودرستی بر اندیشه و فکر بشریت شده اند.

امپراتوران رسانه ای با بکارگیری تجهیزات و ادوات گوناگون و بمباران ساعت به ساعت و لحظه به لحظه و در پناه جنجال های خود ساخته و تبلیغات برنامه ریزی شده و مآلاً ایجاد فضایی تاریک و بی روح همواره در تلاش هستند تا حقیقت را تحریف و واقعیت ها را آنگونه که خود می خواهند ترسیم و دربرابر دیدگان و قضاوت مخاطبان خود قرار دهند. در این بمباران پرحجم و مداوم مخاطبان جهانی، از کودک و نوجوان و پیر و جوان ناگزیر و مجبور هستند دنیا را و آنچه را که در دوردست ها رخ داده و حتی رویدادهای کشور خود وسرزمین های همجوار را فقط از روزنه ای مشاهده کنند که امپراتوری رسانه در برابر دیدگان آنها باز کرده است، روزنه ای با زاویه بسیار بسته!
تلاش امپراتوران رسانه ای برای جهت دهی به باور و قضاوت و تحلیل جهانی نسبت به حقایق و ارایه حقایق مجازی و سپس مدیریت و سازماندهی افکار عمومی درجهت امیال و اهداف سیاسی و اقتصادی و فرهنگی اربابان و پدرخوانده های پشت پرده؛ با تلاش برای جلوگیری از نفوذ و تأثیر کمترین بارقه ای از نور حقیقت همراه است. این نکته با مثال های بسیار قابل اثبات و تبیین است. در سال های نه چندان دور و هنگام تجاوز دست نشاندگان بعثی به کشورمان و حمله به نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران؛ در کنار تلاش هماهنگ برای ارایه هرگونه کمک نظامی، لجستیکی، اطلاعاتی، اقتصادی و سیاسی، تلاش امپراتوران رسانه برای حمایت خبری و تبلیغاتی از متجاوزان و متقابلاً تحریم توأم با وسواس اخبار دفاع مشروع و جانانه مرد و زن و پیر و جوان کشور از آب و خاک و انقلاب خویش از بهترین نمونه ها محسوب می شود.

نمونه روشن دیگر اقدامات امپراتوران رسانه ای؛ تلاش شرم آور و آکنده از دروغ و سرشار از تزویر برای تخطئه فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران است و عجیب آنکه طراح اصلی و سردمدار این توطئه وقیح و شکست خورده کشوری است که خود بزرگترین زرادخانه اتمی را دراختیار داشته و بالاترین رقم بودجه را در بخش توسعه و تولید جنگ افزارهای اتمی هزینه می کند و مهم تر آنکه تنها کشوری است که از بمب اتمی برای قتل عام هزاران انسان بی گناه در «هیروشیما» و «ناکازاکی» استفاده کرده و هم اینک نیز از تهدید کشورها به استفاده از سلاح اتمی به عنوان ابزار باج خواهی و پیشبرد دیپلماسی تجاوزکارانه و دخالت جویانه مبتنی بر قلدری؛ استفاده می کند.
اندکی توجه به هجوم هماهنگ و کاملاً سازمان یافته امپراتوران رسانه ای نسبت به سخنان اخیر جناب آقای دکتر احمدی نژاد، رئیس جمهور محترم کشورمان در تبیین و تحلیل چگونگی شکل گیری «توده ای عفونی» و خطرناک در پیکره خاورمیانه اسلامی و نقش دولت های مشخص اروپایی و امریکا در تداوم موجودیت بدخیم آن؛ می تواند ما را به درک هرچه بهتر زمستان خبری یا«زمستان رسانه ای» رهنمون سازد.

دقت در مؤلفه های تحلیل آقای احمدی نژاد، بی اساس بودن تمام هیاهو و جنجال های بعدی را اثبات می کند و اثبات می کند که علت اصلی جنجال پردامنه رسانه ها ناشی از ترس و وحشت «پدرخوانده» از کنار رفتن ابر تاریک دروغ و تزویر و تابش نور حقیقت بر ذهن و اندیشه بشری است. آری! همه نگرانی از آن است که جسارت و شهامت آقای احمدی نژاد و تحلیل مبتنی بر منطق ایشان الگو و سرآغازی شود بر تکرار و یا طرح سؤالات و ابهامات، جدی و جدید دیگر از سوی سایر اشخاص ازجمله سیاستمداران، محققان، تاریخ نگاران و نویسندگان و سخنرانان نسبت به اصالت تاریخی و مشروعیت سیاسی، مبانی فلسفی و دینی رژیم اشغالگر.آقای احمدی نژاد فقط چند صفحه از کتاب قطور و مستند جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار وحشیانه مردم مظلوم فلسطین را ورق زدند و فقط چند نمونه از دروغ پردازی های مزورانه و افسانه پردازی های بیشرمانه صهیونیست ها و حامیان آنها را بیان کردند و تنها گوشه ای از حقایق تلخ مربوط به تلاش جهان استکبار برای نفی موجودیت تاریخی ملت و کشور فلسطین را درمعرض دید و قضاوت جهانیان قرار دادند اما همین مختصر- که البته آغاز مبارک و پرامیدی است و نه یک پایان- سبب نگرانی و تحرک انفعالی امپراتوران رسانه ای شد. آنان که تا دیروز شعار دروغین دفاع از آزادی بیان سرمی دادند. آنان که تا دیروز و هم اینک هرفکر و اندیشه الحادی مبتنی بر نقد و نفی خدا و ادیان آسمانی و پیامبران الهی را در لفافه دفاع و حمایت از جریان آزاد اطلاعات ترویج می کرده و می کنند؛ به شدیدترین وجه ممکن درصدد سرکوب و تخطئه سخنان آقای احمدی نژاد برآمده اند و با ایجادجوی دهشتناک از تهدید و ارعاب و ترور شخصیت و تحمیل استبداد خبری خود سعی برآن دارند تا احتمال بازتاب و تأثیر سخنان ایشان را به حداقل ممکن کاهش داده و از این رهگذر از شکل گیری«جبهه ای عقلانی و منطقی» در برابر«افسانه کشتار یهودیان» جلوگیری کنند.

سؤالات و ابهامات فراوانی پیرامون کشتار یهودیان در جنگ جهانی دوم وجود دارد که طرح آنها را به مجال دیگر واگذار می کنیم و این وعده قرآن را حسن ختام نوشته قرار می دهیم که خدا هرآنچه را خواهد محو و هرآنچه را که خواهد تثبیت می کند. محو باطل و زشتی و دروغ و استقرار حق و راستی وعده تخلف ناپذیر خداست و صبح نزدیک است.
غلام رضا کاظمیان پور



مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی

By Ashoora.ir & Blog Skin